Macam Mana Nak Isi Angin Tayar Kereta : Bila kereta bermasalah bagaikan 'patah' sebelah kaki.

Macam Mana Nak Isi Angin Tayar Kereta : Bila kereta bermasalah bagaikan 'patah' sebelah kaki.. Tayar kereta tanpa angin 6 gambar oohsenyum. Makcik tu macam blur jer tengok meter kat pam tu. Kalau angin terlebih atau angin terkurang pun akan beri kesan kepada tayar. Oleh begitu anda amat digalakkan untuk memeriksa angin tayar sekerap yang mungkin. Â lain kereta, lain pressure yang diperlukan.

Bila kawasan permukaan makin besar, makin banyak rintangan yang kereta akan alami untuk bergerak, maksudnya kereta akan guna lagi banyak minyak untuk bergerak. Rupanya bila nak pergi kerja awal pagi isnin, lihat tayar depan sebelah kiri kembali kempis, tapi tidak terlalu pancit. Macam mana saya nak dapatkan tayar yang betul. Bab nak isi angin tayar ni kan, memang saya tak berani nak isi sendiri. Nak pam tayar kereta, ada caranya.

Panduan Ringkas Cara Cara Pam Hypertint Window Film Facebook
Panduan Ringkas Cara Cara Pam Hypertint Window Film Facebook from lookaside.fbsbx.com
Tayar kereta tanpa angin 6 gambar oohsenyum. Masa isi angin, pam seperti biasa, ia kembali elok. Bila kawasan permukaan makin besar, makin banyak rintangan yang kereta akan alami untuk bergerak, maksudnya kereta akan guna lagi banyak minyak untuk bergerak. Saya jadi pemerhati saja lah. Tapi kena belajar juga isi angin tayar ni. Lepas makcik tu berlalu, ar pun bawak kereta nak pam angin gak. Terlebih pam sampai menggelembung tayar kereta. Angin tayar juga sangat penting.

Rupanya bila nak pergi kerja awal pagi isnin, lihat tayar depan sebelah kiri kembali kempis, tapi tidak terlalu pancit.

Agaknya makcik tu dah pam 300 kpa kat kancil dia la kot… Bila kawasan permukaan makin besar, makin banyak rintangan yang kereta akan alami untuk bergerak, maksudnya kereta akan guna lagi banyak minyak untuk bergerak. Makcik tu macam blur jer tengok meter kat pam tu. Pam atau isi angin tayar kereta merupakan satu perkara biasa yang perlu dilakukan oleh setiap pemilik kereta dan kenderaan. Mula2 cek kat sekitar pintu driver. Pam atau isi angin tayar kereta merupakan satu perkara biasa yang perlu dilakukan oleh setiap pemilik kereta dan kenderaan. Tak botak, tak kembung dan mempunyai angin yang cukup. Pilihlah tayar berdasarkan keutamaan anda pada kenderaan yang dipandu. Punyalah terkejut sebab meter kat pam angin tu menunjukkan 300 kpa. Terasa hendak tukar pada hujung bulan nanti iaitu pada gaji akan datang. Masa isi angin, pam seperti biasa, ia kembali elok. ~kalau tayar makan di bahagian tengah bermakna tekanan tayar terlalu tinggi. Tapi kena belajar juga isi angin tayar ni.

Bab nak isi angin tayar ni kan, memang saya tak berani nak isi sendiri. Bila sebut tayar botak, kita mesti terbayang tayar yang licin tak ada bunga macam kepala orang yang botak licin tak ada rambut. 😔 _ ramai yang tak tahu kita sebenarnya boleh buat tuntutan sekiranya tayar zeta yang kita beli mengalami masalah atau kerosakan. Ni dah due untuk tukar tayar tapi tak tahu nak pilih tayar apa. Ini kerana musuh utama tayar ialah suhu panas yang boleh menyebabkan getah tayar menjadi lembut dan mudah bergeser, serta membuatkan lapisan dalaman tayar terpisah hingga jadi cepat rosak.

Pam Kereta Mudah Alih Posts Facebook
Pam Kereta Mudah Alih Posts Facebook from lookaside.fbsbx.com
 lain kereta, lain pressure yang diperlukan. Tak kisahlah anda pandu kereta myvi manual atau viva auto, izinkan kami berkongsi cara pam tayar kereta di stesen minyak. Biasanya tayar depan memang kene isi lebih angin sbb tayar depan ni menampung beratnya enjin kereta kita. Jangan semuanya serahkan pada encik suami. Tayar anda tentu akan makan. Tekanan angin tayar untuk kereta 1.3 cc & 1.5 cc = 190 hingga 230 kpa, contohnya kalau rim 15' tayar 55 siri. Baru je beli/ tukar tayar tak sampai setahun dah rosak ?? Macam mana cara yang betul nak pam tayar kereta?

Jadi y'all boleh isi angin mengikut yang tertera kat sticker ni.

Tayar anda tentu akan makan. Perkara paling penting yang anda wajib tahu adalah tekanan tayar yang tepat bagi memastikan kelancaran, keselamatan dan ketahanan tayar. Mudah sahaja, lihat tayar anda. Tekanan angin tayar untuk kereta 1.3 cc & 1.5 cc = 190 hingga 230 kpa, contohnya kalau rim 15' tayar 55 siri. Bila tayar kurang angin, kawasan permukaan tayar yang terkena jalan akan jadi makin besar. Bila kereta dimuatkan dengan terlalu banyak barang atau orang, lebihan bebanan ni akan menyebabkan permukaan tayar yang terkena jalan semakin luas, sama kes seperti apabila tayar kurang angin. Silap gaya, kereta boleh berpusing di tengah jalan. Ada garisan kan di tepinya? Bila dah sampai masa, tayar kereta akan menjadi botak dan perlu ditukar yang lain. Ini kerana ada juga kenyataan yang mendakwa psi maksimum bukanlah tekanan tepat yang membolehkan tayar kereta berfungsi paling optimum. Jadi y'all boleh isi angin mengikut yang tertera kat sticker ni. Jika anda perhatikan tulisan pada dinding sisi tayar, anda pasti perasan perkataan 'max. Pam atau isi angin tayar kereta merupakan satu perkara biasa yang perlu dilakukan oleh setiap pemilik kereta dan kenderaan.

Bila tayar kurang angin, kawasan permukaan tayar yang terkena jalan akan jadi makin besar. Faktanya, tekanan tayar yang tepat amat penting bagi kelancaran, keselamatan dan ketahanan tayar. Jangan semuanya serahkan pada encik suami. Hah, info nilah, para wanita khususnya kena tau. So, hari ini, ar nak habak kat y'all berapa angin nak isi dalam tayar kereta sendiri.

Panduan Isi Angin Tayar Kereta Cari Infonet Powered By Discuz
Panduan Isi Angin Tayar Kereta Cari Infonet Powered By Discuz from 3.bp.blogspot.com
Oh my by miss n main blog bila orang pompuan macam n pam tayar kereta. Kalau salah pam, nanti jadi macam kat kereta isteri aku. Angin tayar juga sangat penting. Tekanan angin tayar untuk kereta 1.3 cc & 1.5 cc = 190 hingga 230 kpa, contohnya kalau rim 15' tayar 55 siri. Â lain kereta, lain pressure yang diperlukan. Tayar yang lebih atau kurang angin akan menyebabkan pemanduan tidak stabil dan tidak lancar seperti biasa. Biasa aku isi tayar depan = 210psi dan tayar belakang = 190psi Silap gaya, kereta boleh berpusing di tengah jalan.

Bila tayar kurang angin, kawasan permukaan tayar yang terkena jalan akan jadi makin besar.

Tak kisahlah anda pandu kereta myvi manual atau viva auto izinkan kami berkongsi cara pam tayar kereta di stesen minyak. Tekanan angin dalam tayar kereta yang terlalu rendah dapat mencetuskan kebocoran ketika melintasi jalan jalan berbatu. Cara pam tayar kereta (isi angin dengan betul di stesen minyak) sebelum jalan jauh, pastikan angin tayar kereta cukup. Tayar botak bukan disebabkan tak ada 'bunga'. Ingatkan angin kurang sebab kehilangan biasa. Makcik tu macam blur jer tengok meter kat pam tu. Semua tayar yang dah botak selalunya akan nampak masih penuh dengan bunga yang dalam, jadi kita kena tahu macam mana nak kenal tayar botak. Kalau angin kurang tayar jadi lembik motorsikal jadi tak seimbangan dan makan permukaan sisi tepi tayar terlebih plak kang cornering. Terasa hendak tukar pada hujung bulan nanti iaitu pada gaji akan datang. Cuba y'all tengok dua gambar ni. Tag kawan korang yang selalu call tanya benda ni. Tayar anda tentu akan makan. Oleh begitu anda amat digalakkan untuk memeriksa angin tayar sekerap yang mungkin.

Related : Macam Mana Nak Isi Angin Tayar Kereta : Bila kereta bermasalah bagaikan 'patah' sebelah kaki..